DYREKTYWA OMNIBUS
1 Stycznia 2023 r. wchodzą w życie ważne zmiany prawa konsumenckiego wdrażające trzy unijne dyrektywy: Towarową, Cyfrową i Omnibus. Nowe przepisy zawarte w dyrektywie Omnibus mają za zadanie chronić konsumentów przed nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez sprzedawców w zakresie fikcyjnych promocji. Od teraz zarówno sklepy stacjonarne jak i internetowe powinny informować na etykiecie produktu lub w opisie produktu w sklepie stacjonarnym o najniższej cenie produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki czyli obok oferowanego produktu pojawi się cena promocyjna i najniższa cena z ostatnich 30 dni. Dzięki tym regulacjom klient będzie miał jasność czy faktycznie ma do czynienia z promocją.
Dyrektywa OMNIBUS obejmuje również obowiązki informacyjne, które będą ciążyć na właścicielach sklepów internetowych takie jak:
- sklep internetowy koniecznie musi podać e-mail i telefon do kontaktu, w sposób zrozumiały i przejrzysty
- dostawca internetowej platformy sprzedażowej ma obowiązek poinformować w zrozumiałej i oczywistej formie, o tym, czy osoba trzecia oferująca na tej platformie towary, usługi lub treści cyfrowe jest przedsiębiorcą;
- wgląd do opinii o produktach wystawianych przez konsumentów, sprzedający są zobowiązani podawać informacje o tym czy publikowane opinie pochodziły od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli (nie dotyczy to opinii publikowanych przed 1 stycznia 2023) chodzi tutaj o wyeliminowanie fikcyjnych opinii o danym produkcie.
W związku z powyższym informujemy, że
platforma handlowa firmy Dis-Pack Opakowania spełnia wszystkie wymogi aktualnie obowiązujących przepisów prawnych.